Monday, September 17, 2012

BEBEK BAKICISI,EK GIDA,DİŞ ÇIKARMA,DEVAM SÜTÜ,EMZİK VESAİRE...






Zeliha kuzusu 10 buçuk aylık oldu teyzeleri..Arada desteksiz ayakta durmayı başarsa da bizim kızın yürümek için pek acelesi olmadığı aşikar.Çünkü emeklemeye bayılıyor:)Hele alt kattan üst kata merdivenleri bir tırmanışı var sormayın gitsin:))Babası geçenlerde kameraya aldı bu tırmanışlardan birini.Bir dakikanın altına inerek her geçen gün kendi rekorunu egale ediyor minik sıpa:)))






Seminer döneminden bir hafta önce Zeliha'nın bakıcısı işe başladı.Çok şükür herşey yolunda.Bakıcımızı yakın bir arkadaşım vesilesiyle tanıdık.Arkadaşımın kızına bakmış,aynı zamanda da komşusu.Aylardır içimi bir kurt gibi kemiren,kimi zaman ağlama nöbetleri geçirten "bakıcı sorunu" çok şükür çözülmüş oldu.Bakıcımızın yani Kadriye Ablanın Zelihacımla araları çok iyi maşallah.Yemek yedirme,uyutma sorun olmuyor.Uyanık zamanlarında da bolca oynuyorlar.Zeliha'nın bakıcı teyzesinin ardından ağladığını,onun kucağına gittiğinde mutlu olduğunu görmek beni inanılmaz rahatlatıyor.Artık üç hafta oldu,birbirimize alıştık,düzenimizi kurduk.Benim de Kadriye Ablayla aram çok iyi.Evlerimiz çok yakın.Hatta bu sürede samimiyeti ilerlettik,hafta sonu beraber biber salçası yaptık:)Bu macera ayrı bir yazıya konu olsun inşallah...






Zeliha tam bir minik gurme oldu son zamanlarda.5.Aydan beri sabah kahvaltısını bulamaç şeklinde veriyorum.8 tahıllı toz mama,dönüşümlü olarak peynir-yumurta sarısı,pekmez,2-3 tane bebe bisküvisi,bazen ceviz,zeytin...Ama son zamanlarda kızım bunları yemekten pek hazzetmiyor.Yüzünü sağa sola hızlı hızlı sallaması,yemeyi reddetmesi çok komik oluyor:)Ayrı ayrı yedirmeye başlamam lazım artık.Ama bunu birden yapmayı düşünmüyorum.Önce peyniri ve yumurtayı ayrı yediricem ,sonra yavaş yavaş diğerlerini.Aslında tek başına ekmek,peynir,yağda yumurta yiyor.Ama düzenli bir kahvaltı düzeni kurmanın zamanı geldi sanırım.Öğlene doğru ev yapımı yoğurdunu yiyor.Öğlen uykusundan sonra genellikjle çorba içiyor.Bazen sebze ya da et yemeği de yiyor.Taneli yemede pek problem yok.Mesela geçenlerde bulgur pilavı ile kuru fasulye yemeğini çatalla ezip yedirdim.Aslında doktorumuz evde ne pişiyorsa yiyebilir dediği için çok rahatım.Sadece onun yiyeceğini yemeğe tuz koymadan ayırıyorum.Şeker ve tuz vermiyorum Zeliha'ya.Çubuk kraker ve bebe bisküvisi hariç hazır birşey yemiyor.Ha bir de arada her zaman yediğimiz yerden azıcık dondurma da ona alıyoruz.






Öğleden sonra meyve yiyor ama hergün değil.Kavun,karpuz,şeftali,erik..hepsini çok seviyor.Sadece üzümü sevmedi.






Akşamları bazen tencere yemeği,bazen de muhallebi yiyor.Eğer bunları yemezse kavonoz maması veriyorum.Muzlu muhallebi favorimiz:)Bu arada anne sütüne devam ediyoruz tabi.Son zamanlarda gece uyanmaları artınca anne sütünün yetmediğini düşünüp devam sütü vermeye başladım.Gece uykusuna yatarken ve sabaha karşı uyandığında 150 ml devam sütü veriyorum.Biberona itiraz etse de inadım inat dedim alıştırmayı başardım:)Şimdi itiraz etmeden seve seve içiyor kuzum.Ve mutlu son:Artık gece çok daha az uyanıyor.Şöyle söyleyeyim,akşam 8-8 bucuk gibi uyuyor sabah 7-7 bucuk gibi uyanıyor.Bu arada 2 ya da 3 kez uyanıyor.Emip tekrar uykuya dalıyor.






Bu arada Zeliha yaklaşık iki haftadır emzik emmeyi kendiliğinden bıraktı.Sevinsem mi üzülsem mi bilemedim.Çünkü emzik özellikle uykuya dalarken ve otobüs yolculuklarında süper işe yarıyordu.Geçen haftasonu Eskişehir'e gittik,dönüş yolu bizim için resmen işkenceydi:((Mızmızda mızmız......






Dişlerde son durum,köpek dişlerinden soldaki çıktı,sağdaki bugün yarın ce-e der bize:)Böylece kuzunun tam on dişi oldu sayılır.Yemek yemesi kolaylaştı.Ama ah o köpek dişleri ahhhhh!Nasıl zor çıktılar yahu!Önceki sekiz diş nasıl çıktı anlamamıştık.Ama bu dişler kızımı çok yıprattı.İştahsızlık,huysuzluk,bölünmüş uykular...Diğer dişler nasıl çıkcak bakalım...






Şimdilik benden bu kadar..Yarın okullar açılıyor.Yeni sistem hakkında söyleyecek iki -çift lafım var benim de.Ama sırası var...




Hoşçakalın...

No comments:

Post a Comment